Google Maps 7 با ظاهری متفاوت برای اندروید
 
تکنولوژی جدید

googlemapsandroid_2614192b

 گوگل در کنفرانس Google I/O از نسخه‌ی جدید نقشه‌ی اینترنتی گوگل رونمایی کرد که از نظر ظاهری کاملاً متفاوت و نو شده بود. در این نسخه از نقشه‌ی گوگل برای نمایش اطلاعات روی صفحه همانند برنامه‌ی Google Now از مستطیل‌هایی که خود گوگل به آن کارت می‌گوید، استفاده می‌شود. به وسیله‌ی این کارت‌ها در فضا‌ی نقشه صرفه جویی می‌شود و بیشتر صفحه به خود نقشه اختصاص می‌یابد تا به اطلاعات اضافه. علاوه بر این ظاهر وب‌سایت نیز بسیار جذاب‌تر شده و از حالت قدیمی و کلاسیک بیرون می‌آید.

حال در آخرین بروز رسانی که برای Google Maps اندروید منتشر شده، این ظاهر جدید به گوشی‌های اندروید نیز آمده است. این بروز رسانی ابتدا برای گوشی‌هایی که دارای سیستم‌عامل اندروید ۴.۰.۳ هستند، منتشر می‌شود و پس از آن برای دیگر دستگاه‌ها از جمله دستگاه‌های اپل که دارای سیستم‌عامل iOS هستند نیز منتشر خواهد شد. در این مقاله می‌خواهیم به برخی ویژگی‌های نسخه‌ی جدید Google Maps اندروید بپردازیم. تصاویر سمت چپ مربوط به نسخه‌ی قدیمی برنامه و تصاویر سمت راست مربوط به نسخه‌ی جدید برنامه هستند.

در نسخه‌ی جدید Google Maps وقتی مقصدی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید کارت اطلاعات آن را از پایین به بالا بکشید. در این کارت سه گزینه برای ذخیره‌ی اطلاعات، تماس با محل، و اشتراک گذاری وجود دارد. علاوه بر این، نظرات کاربران، امتیازی که کاربران به آن مکان می‌دهند، و حالت Street View نیز درون کارت هستند.

google_maps_

در گوشه‌ی سمت راست نوار جستجو، آیکونی وجود دارد که با کلیک بر روی آن اطلاعات شخص استفاده کننده نمایش داده می‌شوند. این اطلاعات شامل نظرات کاربر، مکان‌های ذخیره شده، آدرس مکان‌هایی مثل خانه و محل کار، جستجو‌های اخیر، و مکان‌های پیشنهادی می‌باشد.

google_maps_1

در نسخه‌ی قبلی Google Maps گزینه‌ای وجود داشت که کاربر به وسیله‌ی آن می‌توانست لایه‌های مختلف نقشه را فعال یا غیر فعال کند. این لایه‌ها شامل لایه‌ی اطلاعات ترافیک، نقشه‌ی هوایی، مسیرهای حمل و نقل عمومی، مسیرهای دوچرخه سواری و … هستند. در نسخه‌ی جدید این لایه‌ها به یک منو انتقال یافته‌اند که در این منو گزینه‌هایی مثل تنظیمات و راهنما نیز وجود دارند. این منو توسط آیکونی خاکستری رنگ در گوشه‌ی پایین و سمت چپ صفحه باز می‌شود.

google_maps_2

گزینه‌ی Local feature که اطلاعاتی در مورد محلی که در آن حضور دارید مثل رستوران‌ها، کافه‌ها، مکان‌هایی دیدنی، و … در اختیار شما قرار می‌دهد، توسط قابلیت دیگری به نام Explore جایگزین شده است. برای آوردن Explore باید انگشتتان را بر روی نوار جستجو بزنید. با این کار لیستی باز می‌شود که Explore یکی از کارت‌های موجود در آن است.

google_maps_4

برای ذخیره‌ی نقشه می‌توانید از گزینه‌ی Make this Map area available offline استفاده کنید. اگر از فرمان صوتی (مثلاً در عینک گوگل) استفاده می‌کنید می‌توانید در نوار جستجو بگویید “OK Maps” تا آن قسمتی از نقشه که بر روی صفحه نمایش داده شده است، ذخیره شود تا بعداً بتوانید به صورت آفلاین از آن استفاده کنید.

google_maps_5


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی جدید و آدرس teknologo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 379
بازدید کل : 58501
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1